Здравословна 2020 година

Ако искате Новата Година да бъде по-здравословна – вижте как да я направите такава.

План за Новата Година

Първата крачка е да направите промени в начина си на хранене, които ще ви помогнат да се грижите по-добре за себе си и ще имат голям ефект върху вашето здраве и настроение. Ето и нашите съвети:

Не пропускайте закуската

Липсата на време сутрин, не трябва да е оправдание, за да пропускате закуската. Ако не успявате да хапнете преди да излезете сутрин, вземете закуската си с вас и я хапнете малко по-късно. Качествената закуска дава отличен старт на деня, като ни зарежда с енергия. Освен това ако не закусвате, шансът да прекалите с храната по време на някое от следващите хранения е много голям.

Гответе

Свикнете да приготвяте храната си за обяд. Не е необходимо да готвите сложни ястия, за да се храните здравословно. Когато Вие приготвяте ястията си, ще можете сами да подбирате какви продукти да използвате.

По-голямата част от порцията да е съставена от зеленчуци

Основно и много важно правило за здравословно хранене. Ако по-голямата част от порциите ви да съставени от зеленчуци, то вие ще си набавяте необходимите за организма витамини и минерали. Избирайте сезонни зеленчуци и не се страхувайте да ги овкусявате с различни подправки.

Яжте мазнини

Да, мазнините могат да бъдат полезни! Ако консумирате здравословни мазнини като зехтин, ядки, мазни риби (сьомга, скумрия, тон), ленено семе и авокадо то ще поддържате в добро здраве сърцето си.

Не премахвайте изцяло въглехидратите от менюто си

Много модерни диети, препоръчват да не се консумират въглехидрати. Но храни като пълнозърнест хляб и ориз, бобови и зърнени храни – съдържат фибри, протеини и редица витамини, от които не бива да лишавате организма си. Разбира се това, което трябва да ограничите са сладкишите и белия хляб.

Заменете захарта

Ако искате да се храните здравословно, но не можете без сладко заменете захарта със здравословен вариант. Например може да заменяте захарта, която слагате в кафето си стевия. Или пък да си  приготвяте здравословни десерти и вместо захар да добавяте мед, агаве или фурми. Фурмите са идеален заместител и шоколадовите бонбони. И все пак, внимавайте с количествата – една фурма е точно толкова вкусна, колкото три.

Хранителен режим

Хранителният режим е в основата на здравословното хранене. Няма универсален хранителен режим, който да е подходящ за всички. Ако изпитвате затруднения да се храните здравословно или пък искате да свалите излишните килограми, то може да се доверите на специалисти. Научете повече за съвместната програма на работодателя ви с Топ Форма, от която можете да се възползвате.