skip to Main Content

#Хранителни съставки

Алкохол – пречи ли ни да отслабнем?

Беше ли полезно? Оценете ни!

0 / 5

08.08.2017

Алкохол - пречи ли ни да отслабнем?

 

Пречи ли ни алкохола да отслабнем? Известно е, че алкохолът и диетите са врагове, но истината е, че в здравословния хранителен режим може да има място и за едно питие. Ключовата дума тук, както и върху етикетите на повечето алкохоли е РАЗУМНО. На езикът на диетите – това означава – в умерени количества.

Според различни проучвания консумирането на една чаша алкохол дневно, може да има и благоприятни последствия върху организма, като намален риск от високо кръвно налягане. Консумацията на повече от чаша алкохол на ден, обаче, може сериозно да саботира усилията ви да влезете в топ форма.

  • Преди да продължите, абонирайте се от тук за още полезни статии от нас и нашите специалисти на тема здраве, здравословно хранене и здравословно отслабване:

Алкохолът съдържа само т.нар. празни калории – калории с нулева хранителна стойност. Тялото не може да „складира“ алкохол и е принудено да го преработва веднага след постъпването му. Именно неотложното преработване на алкохола оказва вредно въздействие върху цялостния метаболизъм.

Ето какво трябва да знаете за алкохола и ролята му в борбата с килограмите:

Алкохолът забавя метаболизма

Поради факта, че тялото не може да складира алкохол и е принудено да го преработва веднага след приемането му, останалите матаболитни процеси остават на заден план. Когато алкохолните молекули достигнат до черния дроб (а това става много бързо, особено ако пием на гладно), той съсредоточава цялото си внимание върху него.

Когато организмът е съсредоточен върху преработването на алкохола, той не е способен ефективно да разгражда храните, съдържащи въглехидрати и мазнини. В следствие на това, тези калории се трансформират в телесни мазнини и се „пренасочват“ за складиране в тялото. Приемането на големи количества алкохол води до сериозно забавяне на метаболизма. Ако все още не вярвате, ще ви кажем само, че за няколко часа след пиенето на водка, скоростта с която тялото гори мазнини спада със 73%!

Алкохолът е диуретик

Изкушаващите алкохолни питиета причиняват загуба на вода и дехидратация. Заедно със загубата на вода, вие се лишавате и от важни минерали, като магнезий, калций, цинк, калий. Тези минерали са съществени за правилното функциониране на организма, като основната им рола в борбата с килограмите е, че стимулират перисталтиката на червата, участват в обмяната на белтъчините и въглехидратите и подпомагат работата на мускулите.

Алкохолът е богат на калории

Може да не ви се вярва, но като калории, една голяма водка (100 г) се равнява на голяма свинска пържола! За сметка на пържолата, алкохолът има нулева хранителна стойност. Можете да прецените сами кое е по-полезно за организма и добрата ви фигура.
Тук ви представяме таблица с калорийното съдържание на някои от най-често употребяваните алкохоли.

Калории в 100мл. алкохол

Бира43
Бяло вино80
Водка230
Ликьор350
Ракия
230
Уиски150
Червено вино

80

Както виждате прекаляването с алкохола, освен всички негативи, „влива“ и голямо количество калории. Това обезсмисля и най-толерантния хранителен режим, чиято цел е сваляне на килограми. Не, не ви казваме, че алкохолът трябва да е напълно забранен, просто отслабването и добрата форма изискват да разредите честотата и да намалите количеството на аперитивите. В програмите на Топ Форма, алкохолът не е напълно забраненен и ако здравословното Ви състояние го позволява, можете да консумирате умерени количества алкохол. Вижте още за програмите ни и защо са успешни от тук >> 

И все пак, важно е да знаете, че алкохолът изостря апетита

Както казват по-старите хора: “Въпросът не е в алкохола, а в мезето!” Най-често, когато пием алкохол, също така и похапваме. В този случай, основното количество калории в тялото постъпват отново чрез храната. Самият ритуал на хранене комбинирано с консумация на алкохол е силен стереотип. Опитайте се да ограничите алкохола, което неизменно ще ви помогне да контролирате и количествата на храната. Алкохолът в разумни количества не е проблем, но е важно да го консумирате умерено!

 

Последна актуализация 20.12.2020

Други свързани статии:

Още от Топ форма

  Вече започваме да си мечтаем за лятото и неизбежно за повечето от нас възниква въпроса: “Как да вляза във форма – бързо и лесно?” Най-често не предприемаме никакви стъпки в посока отслабване до месец юни, но въпросът продължава да…

Прочети още

Как да не залича всичко постигнато за 3 дни? Как да не кача килограми по време на празниците?  Ако и вие, както много наши клиенти, се притеснявате да не качите килограми по време на предстоящите празници, тази статия е точно…

Прочети още
Back To Top