Банани в режима

Бананите са едни от най-популярните плодове и както за всяко популярно нещо, мненията за тях варират от изключително позитивни до крайно отрицателни. Едно от най-широко разпространените мнения за тях е, че са “врагове на отслабването”. То се е наложило заради сравнително високото съдържание на захар и въглехидрати в тропическия плод. Но не отразява цялата истина за бананите и техните ползи за здравето и фигурата ни.

Калорийна стойност

Царува убеждението, че бананите са с много по-високо съдържание на захар и въглехидрати от останалите плодове. Това не е така. Един средно голям банан съдържа 105 калории и 27 грама въглехидрати. Тези показатели са подобни и при други плодове, за които никой не мисли, че са вредни за талията ни: средно голяма круша (103 калории, 27 г въглехидрати);  средно голяма ябълка (95 калории; 25 г въглехидрати); една купичка боровинки (82 калории, 21 г въглехидрати).

Да, вярно е, че бананите са по-калорични от повечето плодове, но и по-засищащи. А ако искате да свалите излишните килограми, бананът ви е добър приятел, защото ще ви държи сити за по-дълго време.

Помощници срещу запека

Бананите са изключително препоръчителни за поддържане на изрядна храносмилателна система. Заради високото си съдържание на пектин и фибри, те ускоряват храносмилането и помагат за премахване на токсините от тялото. Бананите са идеалното решение срещу запек – проблем, с който все повече хора се сблъскват в днешно време. Пробиотичните им свойства намаляват и облекчават неприятното подуване и напрежението в стомаха.

Избирайте по-зелени банани (не много узрели), защото фибрите в тях са по-полезни за организма. С презряването, бананите губят част от полезните си свойства.

Източници на жизненоважни минерали

Бананите са едни от най-богатите източници на калий, като съдържат и голямо количество магнезий.  Калият е жизнено необходим за организма минерал, който се използва от почти всяка клетка, тъкан и орган в тялото ни. Нивата на калий в кръвта имат отношение и към психичното здраве. Достатъчната концентрация на калий в нашето меню понижава нивата на стрес и тревожност.

Калият е и електролит, жизненоважен за провеждането на енергията в тялото. Този процес е от значение, за да могат мускулите ни да се съкращават, а нервните импулси, храносмилането и сърдечната дейност да протичат правилно.  Увеличаването на количествата калий, които приемаме, са свързани с намаляване на кръвното налягане, както и с намаляване на риска от остеопороза, диабет и заболявания на сърцето. За хората с високо кръвно е препоръчително да хапват по един банан за закуска.

Здравословни заместители

Бананите могат успешно да заситят глада ви към нещо сладко, така че е силно препоръчително да избирате тях пред вафла, кроасан или друго сладкарско изделие, с което по принцип утолявате апетита си за сладко. Освен това са много удобни за носене и консумиране по всяко време и на всяко място.

В бананите се съдържа и ценна съставка, наречена триотофанот – протеин, стимулиращ отделянето на серотонин (хормона на щастието). Един банан на ден е достатъчен, за да се почувствате по-щастливи. С една дума – чудесен избор за здравословна сутрешна или следобедна закуска. Не се притеснявайте да избирате банан, когато в режима си имате плод по избор.

Ако все още не сте си поръчали индивидуален хранителен режим, можете да го направите от тук. 

 

 

 

Откъс
Банани в режима
Заглавие
Банани в режима
Описание
Бананите са едни от най-популярните плодове и както за всяко популярно нещо, мненията за тях варират от изключително позитивни до крайно отрицателни. Едно от най-широко разпространените мнения за тях е, че са "врагове на отслабването".
Автор
Издател
Топ Форма

Моля, проверете имейла си за линк за промяна на парола. Ако все още имате проблеми – моля, пишете ни на info@topforma.bg