Банани в режима

Бананите са едни от най-популярните плодове и както за всяко популярно нещо, мненията за тях варират от изключително позитивни до крайно отрицателни. Едно от най-широко разпространените мнения за тях е, че са „врагове на отслабването“. То се е наложило заради сравнително високото съдържание на захар и въглехидрати в тропическия плод. Но не отразява цялата истина за бананите и техните ползи за здравето и фигурата ни.

Калорийна стойност

Царува убеждението, че бананите са с много по-високо съдържание на захар и въглехидрати от останалите плодове. Това не е така. Един средно голям банан съдържа 105 калории и 27 грама въглехидрати. Тези показатели са подобни и при други плодове, за които никой не мисли, че са вредни за талията ни: средно голяма круша (103 калории, 27 г въглехидрати);  средно голяма ябълка (95 калории; 25 г въглехидрати); една купичка боровинки (82 калории, 21 г въглехидрати).

Да, вярно е, че бананите са по-калорични от повечето плодове, но и по-засищащи. А ако искате да свалите излишните килограми, бананът ви е добър приятел, защото ще ви държи сити за по-дълго време.

Помощници срещу запека

Бананите са изключително препоръчителни за поддържане на изрядна храносмилателна система. Заради високото си съдържание на пектин и фибри, те ускоряват храносмилането и помагат за премахване на токсините от тялото. Бананите са идеалното решение срещу запек – проблем, с който все повече хора се сблъскват в днешно време. Пробиотичните им свойства намаляват и облекчават неприятното подуване и напрежението в стомаха.

Избирайте по-зелени банани (не много узрели), защото фибрите в тях са по-полезни за организма. С презряването, бананите губят част от полезните си свойства.

Източници на жизненоважни минерали

Бананите са едни от най-богатите източници на калий, като съдържат и голямо количество магнезий.  Калият е жизнено необходим за организма минерал, който се използва от почти всяка клетка, тъкан и орган в тялото ни. Нивата на калий в кръвта имат отношение и към психичното здраве. Достатъчната концентрация на калий в нашето меню понижава нивата на стрес и тревожност.

Калият е и електролит, жизненоважен за провеждането на енергията в тялото. Този процес е от значение, за да могат мускулите ни да се съкращават, а нервните импулси, храносмилането и сърдечната дейност да протичат правилно.  Увеличаването на количествата калий, които приемаме, са свързани с намаляване на кръвното налягане, както и с намаляване на риска от остеопороза, диабет и заболявания на сърцето. За хората с високо кръвно е препоръчително да хапват по един банан за закуска.

Здравословни заместители

Бананите могат успешно да заситят глада ви към нещо сладко, така че е силно препоръчително да избирате тях пред вафла, кроасан или друго сладкарско изделие, с което по принцип утолявате апетита си за сладко. Освен това са много удобни за носене и консумиране по всяко време и на всяко място.

В бананите се съдържа и ценна съставка, наречена триотофанот – протеин, стимулиращ отделянето на серотонин (хормона на щастието). Един банан на ден е достатъчен, за да се почувствате по-щастливи. С една дума – чудесен избор за здравословна сутрешна или следобедна закуска. Не се притеснявайте да избирате банан, когато в режима си имате плод по избор.

Ако все още не сте си поръчали индивидуален хранителен режим, можете да го направите от тук. 

 

 

 

Откъс
Банани в режима
Заглавие
Банани в режима
Описание
Бананите са едни от най-популярните плодове и както за всяко популярно нещо, мненията за тях варират от изключително позитивни до крайно отрицателни. Едно от най-широко разпространените мнения за тях е, че са "врагове на отслабването".
Автор
Издател
Топ Форма

За първи път ли си на нашия сайт?

Ако отговорът ти е да, радваме се, че ни откри! Нашата мисия е да ти помогнем да постигнеш или да задържиш перфектните килограми, като се храниш здравословно. Това е напълно възможно с подходящия точно за теб хранителен режим. Надяваме се да сме ти полезни.

Поръчай своя режим

Виж повече за програмата

Моля, проверете имейла си за линк за промяна на парола. Ако все още имате проблеми – моля, пишете ни на info@topforma.bg