Хранене през нощта

Истината за среднощните хранения

Много хора вярват, че храненето след 20 часа води до напълняване и полагат големи усилия последното им хапване за деня да е около 19 часа. Дали тези усилия са оправдани? Отговорът не е еднозначен. Времето за хранене трябва да е съобразено с начина ви на живот и с продължителността на деня ви. С една дума – всичко е строго индивидуално. Ако всяка вечер си лягате в 2 ч., е нормално да хапнете нещо леко около 23 – 00 ч.

Енергоприем и енергоразход

Съществуват редица изследвания, които отричат връзката между среднощното хранене и напълняването. За натрупването на излишни килограми не е толкова определящо по кое време на деня се храним, а колко храна приемаме. Ако консумираме повече отколкото изразходваме, то неминуемо ще напълнеем. Също така, ако пропуснете хранене, вероятността по-късно през деня да направите лош избор на храна и да прекалите с количеството е по-голяма.

Сладък сън за топ форма

Храненето преди лягане оказва влияние върху качеството на съня, а недоспиването е един от най-големите врагове в борбата с килограмите. Недостатъчното часове сън могат да доведат до напълняване и дори затлъстяване. Доказано е, че свръх производство на хормона, предизвикващ глад и намалено производство на хормона, който ни дава чувство за ситост, има когато ни липсва сън. Поради тази причина е препоръчително да се храните поне 1 – 2 часа преди лягане, за да не нарушавате метаболизма и храносмилателния процес и да поддържате теглото си в норма.

Голямо количество с ниско качество

Повечето хора, които хапват нощем, посягат директно към „забранените“ храни, с висока калорийна стойност. Когато са изморени и искат само да седнат пред телевизора, бързата храна е за предпочитане пред приготвянето на едно здравословно и балансирано ястие. По този начин се стига до класическата ситуация на прекаляване с количеството и злоупотреба с качеството на консумираната храна.

С една дума

В обобщение можем да кажем, че не късното хранене, а лошият избор на храна води до трупане на килограми. По кое време на деня се храните не е толкова важно, колкото това как разпределяте храненията в будната част от денонощието. Най-важното условие, за да сте в топ форма, е да се храните качествено, умерено и редовно /на всеки 3-4 часа, докато сте будни/. За щастие вземането на правилните решения за вашето хранене могат да са много по-лесни, когато спазвате хранителен режим, изготвен специално за вас.

Ако все още нямате индивидуален хранителен режим, можете да го поръчате от тук.

Откъс
Нощна закуска
Заглавие
Нощна закуска
Описание
Много хора вярват, че храненето след 20 часа води до напълняване и полагат големи усилия последното им хапване за деня да е около 19 часа. Дали тези усилия са оправдани? Отговорът не е еднозначен.
Автор
Издател
Топ Форма

Моля, проверете имейла си за линк за промяна на парола. Ако все още имате проблеми – моля, пишете ни на info@topforma.bg