skip to Main Content

#Хранителни съставки

Здравословно ли е готвенето на барбекю?

Беше ли полезно? Оценете ни!

0 / 5

30.07.2018

Здравословно ли е готвенето на барбекю?

Съвети за здравословно барбекю

Най-добрият начин да приготвяте здравословна храна на скара, е да сведете отделянето на карценогенни вещества (хетероцикличните аминокиселини и полицикличните ароматни въглехидрати) до минимум.

  • Преди да продължите, абонирайте се от тук за още полезни статии от нас и нашите специалисти на тема здраве, здравословно хранене и здравословно отслабване:

Хетероцикличните аминокиселини се образуват в загорелите корички на месото при готвене на висока температура. А полицикличните ароматни въглехидрати се появяват, когато сокът от месото капе върху въглените или горещите повърхности, в резултат на което се появява пушек, който опушва готвеното месо. И все пак, ако сте любители на барбекюто има начини как да приготвите по-здравословно месо на скара.

За по-здравословно приготвяне на месо на скара, спазвайте следните правила:

  • Гответе малки, крехки парчета месо, които се приготвят за по-кратко време и съответно произвеждат по-малко пушек от капещата мазнина.
  • Отстранявайте видимите мазнини от месото, преди да го сложите на скарата.
  • Използвайте марината.
  • Поставяйте месото колкото се може по-нависоко, за да няма директен контакт с огъня
  • Почиствайте добре скарата от остатъчната мазнина след готвене
  • Обръщайте месото по-често – така ще го предпазите от прекомерно изгаряне
  • Ако имате избор, опитайте да готвите на газово барбекю, където по-лесно можете да контролирате температурата

Зеленчуци и плодове на скара

Печенето на скара на зеленчуци и плодове, не води до образуване на канцерогенни вещества и е  здравословен начин за приготвяне на храна. Вижте как можете да разнообразите барбекю менюто си и да се насладите на вкусно лято в топ форма:

Зеленчуци – за вкусна гарнитура или основно ястие

Барбекюто е много подходящо за приготвяне на зеленчуци. Високата температура и бързото готвене спомагат за запазване на всички хранителни елементи в тях. Нарежете зеленчуците на филийки или на големи кубчета за шиш. Най-подходящите зеленчуци за барбекюто са:

  • Чушки – нужни са ви около 6-8 мин. от всяка страна
  • Лук – печете около 5-7 мин. от всяка страна
  • Тиквички – 5 мин. от всяка страна
  • Царевица – около 25 мин.

Зеленчуците на скара са чудесен избор, когато имате “зеленчук по избор” в програмата си от Топ Форма . Нужно е единствено да се придържате към посочените в режима ви количества. Вижте повече за програмите ни и защо работят >>

Плодове на скара за вкусен здравословен десерт

Печенето на скара подсилва вкуса и сладостта на плодове като ягоди, праскови, банани, ябълки, круши и други. Нарежете плодовете на парчета и си направете шишчета в различни комбинации.

Тайната за перфектните плодове на скара, е да не ги печете на директен огън. Можете да сложите плодовите шишчета в края на скарата или да ги поставите върху нея, когато огънят е изгаснал. Нужни са само 2-3 мин., за да превърнете пресните плодове в златисто запечен топъл здравословен десерт.

Насладете се на сезона на скарата здравословно!

 

Други свързани статии:

Още от Топ форма

Какво представлява инсулиновата резистентност? Често инсулиновата резистентност е наричана още и “преддиабетно състояние”, при което клетките в организма не могат да усвояват добре глюкозата от кръвта. В резултат,  панкреасът реагира като произвежда повече инсулин. Как се случва това ? При…

Прочети още

Подготвили сме ви изцяло постно меню с вкусни и лесни за приготвяне рецепти, подходящи за цялото семейство. Дори и да не спазвате Великия пост, можете да си направите постен ден с тези здравословни рецепти.   Постна закуска За закуска си…

Прочети още
Back To Top