10 съвета за хранене по време на празници

празнично меню

Да останем в топ форма!

10 топ съвета за леки празници:

1.    Бъдете реалисти

Това време на годината е отредено на празниците, а храната е неотменна част от тях. Вместо да се опитвате да избягвате традиционни ястия, за да успеете да свалите оставащите ви два килограма – по-добре опитайте да се насладите на празниците и да запазите сегашните си килограми.

Много често традиционните ястия не отговарят на критериите за здравословна храна и определено не са с ниско съдържание на мазнини. Крайните ограничения в случая са излишни! Това, което можете да направите, е да компенсирате качеството на храната с количествата, които похапвате.

2.    Спете повече

Коледно пазаруване, Коледно готвене, роднини, гости…Доста често Коледните празници са свързани с голяма доза стрес. Важно е освен всичко друго, да намерите време и за истинска почивка и сън.

Доказано е, че свръх производство на хормона, предизвикващ глад и намалено производство на хормона, който ни дава чувство за ситост, има когато ни липсва сън. Не искате да сте постоянно гладни и да нямате засищане, нали? Нужно е единствено да спите повече. Затова, опитайте се да използвате почивните дни и за повече истинска почивка.

3.    Не пропускайте хранене

Редовното хранене представлява 60 % от един здравословен хранителен режим. За щастие  честотата на вашите хранения е изцяло под ваш контрол! Опитайте се  да се храните редовно и подредено. Тук е важно да отбележим, че редовно хранене не означава хранене през половин час, както често се случва през тези дни от годината.

В случая, под редовно хранене, разбираме– хранене през три-четири часа, без пропускане на основно хранене. Дори и да ставате малко по-късно от нормалното през почивните дни, не пропускайте закуската.

4.    Ако преядете на обяд – яжте по-малко на вечеря

Не е нужно да се самоизмъчвате, ако се случи да прекалите с храната по време на някой празничен обяд. Разбира се най-добре е да спрете да се храните веднага щом усетите, че сте сити, но е разбираемо да не можете да устоите на любимите зелеви сарми…

Не е фатално – компенсирайте на следващото или по-следващото хранене за деня. Това не означава да го пропускате изцяло, а да хапнете нещо по-леко.

5.    Изместете фокуса от храната

Колкото и да е свързана с празниците – храната не е и не трябва да бъде техен фокус! Проявете въображение и креативност и предложете на семейството и близките си различни от готвенето и яденето занимания.

Играйте на настолни игри; направете заедно нетрадиционни опаковки за подаръци; припомнете си как се плете; разходете се до близка дестинация заедно; говорете си;  слушайте музика; танцувайте…

6.    Наблегнете на водата

Водата потиска апетита по естествен път и помага на тялото да разгражда складираните мазнини. Спазвайте лесното правило да пиете по две чаши вода преди всяко хранене по време на празниците и бъдете сигурни, че това ще ви помогне да ядете по-малко.

Прибягвайте до водата и преди да кажете поредното „Наздраве“ – това ще ви помогне да ограничитеколичеството и съответно калориите от алкохола.

7.    Кажете „НЕ“ на сладките от магазина

Не се изкушавайте от безбройните лакомства, които се появяват в магазините по време на Коледните и Новогодишни празници – това са само добре опаковани вредни храни, пълни с трансмазнини.

Не сте длъжни да ги купувате – вместо това изберете традиционните домашно приготвени десерти, които също можете да използвате за подаръци за деца и възрастни.

8.    Движете се!

През времето, когато е неизбежно да приемате повече калории, е важно и да се движите ако не повече, то поне колкото обикновено. Това в никакъв случай не означава да прекарате празниците във фитнес залата. Можете просто да откриете най-приятния за вас начин за физическа активност- разходка с децата в парка, плуване, бой със снежни топки или танци.

Дори обиколката по магазините, би ви се отразила по-добре от стоенето на масата или пред телевизора.Физическата активност ще ви помогне да се освободите от празничния стрес. Ако ви е трудно да правите упражнения – опитайте да вървите поне по 15 минути на ден.

9.    Не преяждайте

Яжте докато се почувставате сити, а не натъпкани. Насладете се на любимите си празнични ястия като опитвате по малко от всяко. Не яжте на крак. Седнете удобно и се хранете с удоволствие.

10.    Насладете се на празниците!

Основните правила, които трябва да спазваме по време на Коледните и Новогодишните празници са същите, както и през останалите дни от годината. А именно, да се стараем да се храним редовно и умерено. Можем да компенсираме качеството на традиционните празнични ястия, като намалим количеството.

Най-важно си остава да се насладим максимално на празничите дни с нашите близки и приятели и да се заредим с положително настроение и доза вдъхновение за новата година!

Ако все още нямате индивидуален хранителен режим, можете да го поръчате тук.

Откъс
Празнично меню
Заглавие
Празнично меню
Описание
10 топ съвета за леки празници:
Автор
Издател
Топ Форма

За първи път ли си на нашия сайт?

Ако отговорът ти е да, радваме се, че ни откри! Нашата мисия е да ти помогнем да постигнеш или да задържиш перфектните килограми, като се храниш здравословно. Това е напълно възможно с подходящия точно за теб хранителен режим. Надяваме се да сме ти полезни.

Поръчай своя режим

Виж повече за програмата

Моля, проверете имейла си за линк за промяна на парола. Ако все още имате проблеми – моля, пишете ни на info@topforma.bg