Отслабване с куркума – възможно ли е?

 

Отслабването с куркума се е превърнало в нещо като градска легенда. В интернет има множество съвети и примерни диети за отслабване с куркума, но нито една история от човек, успял да свали килограми, благодарение на златната подправка. Лъжа ли е, че куркумата ни помага да отслабнем? Отговорът е нееднозначен. Вижте защо в следващите редове.

Куркумата е изключително полезна подправка. Ако я включим в менюто си и спазваме подходящия за нас хранителен режим, ползите за здравето и линията ни ще са многобройни.

Ето как куркукумата ни помага да сме здрави и да отслабнем. Забележете, че отслабването не е директен резултат от консумацията на куркума – преди всичко тя ни помага да сме здрави. Отлабването е само върхът на айсберга:

  1. Куркумата има силно противовъзпалително действие

Куркумата е сред храните с най-силно противовъзпалително действие. Множество научни проучвания я поставят на едно място с лекарствата против възпаления, като предимството на подправката е, че при нея липсват страничните ефекти на лекарствата. Активната съставка в куркумата – куркумин, се бори с възпаленията на молекулярно ниво и резултатите са научно доказани.

Как това води до отслабване?

Хроничните възпаления са в основата на голяма част от съвремените заболявания, сред които диабет, сърдечно-съдови проблеми, метаболитен синдром, затлъстяване и др. Да, затлъстяването често е резултат от хронично възпаление. Консумирането на куркума служи като превенция на затлъстяването, което е причинено от хронични възпаления. Не ни помага да отслабнем, но ни предпазва от нездравословното покачване на килограми. А това е дори по-ценно.

  1. Куркумата предпазва черния дроб

Черният дроб е ключов орган за метаболизма на мазнини в организма. Той е и органът, който се бори с токсините от външната среда. Когато той страда и/или е увреден, горенето на мазнини се забавя съществено. Точно тук идва ролята на куркумата – тя помага за детоксикацията на черния дроб и ни предпазва от увреждането на клетките, дължащо се на свободните радикали.

Как това води до отслабване?

Правилното функциониране на черния дроб е в ключово за горенето на мазнините в организма. А горенето на мазнини, подпомага значително свалянето на килограми. Консумирането на куркума оказва директно положително влияние върху черния дроб и съответно улеснява процеса на отслабване.

  1. Куркумата действа като щит срещу депресии

Според представително проучване, куркумата оказва положително въздействие върху пациенти, страдащи от депресия. Ефектите от жълтата подправка се сравняват с тези на антидепресантите. Съществуват и научни доказателства, че консумацията на куркума, води до покачване нивата на хормоните на щастието – серотонин и допамин.

Как това води до отслабване?

Прекаляването с храната е често срещан  симптом при хората, страдащи от депресивни състояния. Колкото по-добре се чувставаме емоционално, толкова по-малка е вероятноста редовно да злоупотребяваме с количествата храна.

Как да включим куркума в менюто си

Куркумата е подправка със специфичен вкус и често хората се затрудняват как да я включат в менюто си. Не се притеснявайте и бъдете готови да експериментирате. Ще останете изненадани какъв приятен завършек куркумата придава на голям брой ястия.

Няколко идеи: Поръсвайте куркума към прясна салата, особено подходяща е салата от моркови; добавяйте подправката във водата, когато приготвяте варива (ориз, киноа, булгур, леща); смесете я с масло и се насладете на ароматна препечена филийка; добавяйте я към месните ястия; не я забравяйте, когато месите кайма; можете дори да сложите щипка куркума към сутрешното си капучино…Вариантите са безброй.

 

Куркумата не е вълшебна подправка за отслабване. Ако я консумираме, без да променим нищо в начина си на хранене, не трябва да очакваме, че ще свалим килограми. Но, ако я включим в  менюто си и спазваме подходящия за нас хранителен режим, ползите за здравето и линията ни ще са многобройни.

 

 

Източници:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12676044
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1357272508002550
http://link.springer.com/article/10.1007/s00213-008-1300-yh
ttps://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23832433