Сиртуин диета

 

Нови хитови диети постоянно се появяват и привличат вниманието с невероятните си резултати. Най-нашумяла в момента е диетата, с която певицата Адел успя да свали 45 кг. Много хора са изкушени да изпробват нейната диета, впечатлени от резултатите, които е постигнала певицата. Каквo представлява сиртуиновата диета, какви храни са позволени, до колко е ефективна и какви рискове крие, вижте в статията.

  • Преди да продължите, абонирайте се от тук за още полезни статии от нас и нашите специалисти на тема здраве, здравословно хранене и здравословно отслабване:

Произход и основни принципи

Основатели на диетата SirtFood – сиртуин диетата са британските диетолози Айдън Гогинг и Глен Матен. Диетата се състои от консумация на храни, които активират определени протеини в тялото, наречени сиртуини. Сиртуините предотвратяват окисляването на клетките, играейки важна роля в контрола на клетъчния метаболизъм. Диетата на Адел се основава на ежедневната консумация на храни, които според основателите и,  могат да ускорят процеса на отслабване. Ролята на сиртуините е да регулират биологичния поток на тялото, да контролират нормалното функционирането на определени гени, да осигуряват правилното функциониране на метаболизма и да защитават клетките.

Впечатляващите резултати на Адел

Резултатът, който Адел е постигнала са наистина впечатляващи, но е важно да се има предвид факта, за този резултат певицата е положила усилия да промени изцяло начина си на хранене, да изключи от менюто си богати на мазнини и захар храни и газирани напитки. Освен това, тази промяна на начина на хранене при Адел се е случила за последните 4 години. В допълнение, певицата съчетава храненето с полезна храна с редовни тренировки. Не можем да сме сигурни дали точно сиртуин диетата е довело до успеха на Адел, но със сигурност има множество фактори, които влияят на отслабването. При Адел, най-вероятно има комбинация от фактори, а не една единствена диета.

Ефективна ли е Сиртуин диетата?

Създателите на сиртуин диетата твърдят, че тя води до бързо отслабване, но до сега няма научни доказателства, които да потвърждават, че тази диета е по-различна като резултати от всяка една рестриктивна диета, която включва гладуване и ограничен прием на калории. Безспорно, всеки който иска да свали излишни килограми, ще постигне успех ако драстично намали калорийния си прием и спортува редовно. Големият проблем с подобни „модерни“ рестриктивни диети, е че след приключването, следва период на йо-йо ефекта. Повече за йо-йо ефекта и как работят повечето популярни диети можете да видите и тук.

При по-продължително ограничаване на храната, метаболизмът се забавя, защото тялото се опитва да спести енергия. Този механизъм се задейства, когато спазвате ограничаваща диета като тази на Адел. Повечето масови диети действат по този начин. Вместо да се изкушавате от бързите резултати от поредната ограничаваща диета, по-добре помислете какво да промените в храненето си, за да постигнете топ форма завинаги. Спазвайки диета, изготвена специално за вас и съобразена с вашето здравословно състояние, цели и хранителни предпочитания, вие постепенно ще се научите да се храните правилно. В момента, в който правилното хранене стане част от вашия живот, поддържането на топ форма ще се случва естествено и без усилия. Ще можете да вземате самостоятелни решения как, с колко и кога да се храните и те ще са продиктувани от желанието и уменията ви да живеете и да се чувствате по-добре. Можете да поръчате своя индивидуален хранителен режим тук.

Как се спазва сиртуиновата диета?

Сиртуиновата диета се спазва в две фази, в продължение на три седмици.

Първа фаза

Първата фаза на диетата е с продължителност на една седмица. През първите три дни се консумират три зелени сока и едно ястие, богато на сиртуин дневно. Можете да консумирате пилешко или пуешко месо, като дневния калориен прием не трябва да надвишава 1000 калории на ден. От четвъртия ден до седмия ден дневното меню се състои от два зелени сока и две хранения, а приемът на калории се увеличава до 1500 калории на ден.

Втора фаза

Втората фаза на диетата е поддържаща и продължава 2 седмици. През това време се препоръчва да се ядат три високо протеинови ястия на ден и да се пие само една чаша зелен сок. По време на диетата са разрешени тъмен шоколад и червено вино. Основателите на диетата твърдят, че по- добри резултати се постигат ако диетата е придружена от на физическа активност и консумация на поне 2 литра течности.

След края на двуседмичната програма, авторите препоръчват да продължавате да включвате  сиртуинови храни в менюто си.

Най-добрите източници на сиртуин, според основателите:

Зеленчуци и плодове, богати на сиртуин са: зеленолистни зеленчуци като кейл, рукола,  цикория, зелен лук, ябълки, смокини, цитрусови плодове, ягоди. За междинни закуски са позволени лешници, орехи, 85% тъмен шоколад. Други храни богати на сиртуин са елда, каперси и фурмите.  Препоръчват се също  подправки като зехтин, соев сос, люти чушки чили, магданоз, куркума и маслини.  Подходящите напитки включват кафе, зелен чай мача и червено вино.

Повечето от храните включени в диетата се намират лесно и не са скъпи. Зелените сокове са в основата на тази диета, и ще е нужно да си приготвяте пресни сокове поне един до три пъти дневно. Добре да се се подготвите със сокоизтисквачка, ако планирате да изпробвате тази диета – блендер в случая не върши работа.

Полезни ли са сиртуин храните?

Повечето от храните богати на сиртуин са полезни за здравето. И все пак, консумацията на само ограничен брой храни, в минимални количества може да бъде опасно за здравето и да причини различни хранителни дефицити, отслабване на имунната система и дори развитие на заболявания.

Диетата включва пиенето на до три сока дневно. Въпреки, че пресните сокове съдържат много витамини и минерали, те са също така с високо съдържание на захар и почти не съдържат полезни фибри, както пресните плодове и зеленчуци. Именно поради липсата на фибри в плодовите сокове, концентрираната плодова захар се усвоява много бързо и това предизвиква повишаване на нивата на инсулин. Инсулинът от своя страна блокира разграждането на мазнини. Освен, че този процес е свързан с натрупване на излишни мазнини, честите внезапни пикове на инсулин могат дори да повишат риска от развитие на диабет втори тип. Повече за консумацията на сокове .

Безопасна ли е сиртуин диетата?

Спазването на диетата може да има негативен ефект за хора с диабет и инсулинова резистентност, поради консумацията на сокове, които имат ефект на повишаване на кръвната захар. Поради рестриктивния си характер, диетата не е препоръчителна за хора с различни здравословни проблеми, както и за кърмещи или бременни жени. Спазването на подобни диети може да намали защитните функции на организма и не се препоръчва спазването по време на грипни епидемии и при хора с по-слаба имунна система.

И все пак – какво да избера?

Ако искате да свалите излишните килограми веднъж завинаги и да подобрите здравословното си състояние – гладът не е начинът да го постигнете. Начинът е да се научите да се храните правилно, да откриете своето нормално хранене. Никоя популярна масова диета няма да ви каже как да направите това. Точно обратното – популярните диети не само, че не се съобразяват с вас – те ви карат вие да се съобразите с тях, без дори да ви познават. 

Но ако искате да откриете вашето хранене, което ще ви помогне да постигнете перфектните килограми и да ги задържите – опитайте с диета, изготвена специално за Вас и съобразена с Вашите цели, способности, здравословно състояние и хранителни предпочитания. Пишете ни ако искате в режима Ви да бъдат включени повече сиртуинови храни – към въпросника >>.

Често задавани въпроси за инсулиновата резистентност

Какво е сиртуин диета?

Диетата, при която се консумират храни, които активират определени протеини в тялото, наречени сиртуини.

Ефективна ли е Сиртуин диетата?

Както всяка рестриктивна диета, която включва гладуване и ограничен прием на калории, и сертуин диетата може да доведе до свалени килограми, но съществува голям риск от йо-йо ефект.

 Кои храни са източници на сиртуин?

Това са зеленолистни зеленчуци като кейл, рукола,  цикория, зелен лук, ябълки, смокини, цитрусови плодове, ягоди, лешници, орехи, 85% тъмен шоколад, елда, каперси и фурми.

Полезни ли са сиртуин храните?

Повечето от храните богати на сиртуин са полезни за здравето.

Безопасна ли е сиртуин диетата?

Спазването на диетата може да има негативен ефект за хора с диабет и инсулинова резистентност

Безопасна ли е сиртуин диетата?

Диетата не е препоръчителна за хора с различни здравословни състояния като диабет, инсулинова резистентност, гастрит, колит, както и за кърмещи жени и бременни. Не се препоръчва спазването по време на грипни епидемии и при хора с по-слаба имунна система.

Беше ли полезно? Оценете ни!

0 / 5