Да подготвим седмичното меню за ден

Приготвянето на храна предварително, е един от най-сигурните начини да се храните здравословно, без да попадате в „извънредни ситуации“. Много по-лесно е да спазвате балансиран режим и да контролирате количеството храна, ако отделите време, за да подготвите менюто за предстоящата седмица. Не твърдим, че задачата е лесна за изпълнение, но едно е сигурно – с времето ще ставате все по-добри в това! Освен това, предварителната подготовка и планиране са перфектен начин да се сбогувате с вечния въпрос: “Какво да приготвя за вечеря?”.

Защо да подготвя предвартелно храната си?

  • спестявате средства– спестявате от хранене навън и не изхвърляте излишни продукти
  • спестявате време– предварителната подготовка на храната ви спестява много от времето за готвене през седмицата
  • намалява стреса едно нещо по-малко, за което да се притеснявате през седмицата
  • храните се по-здравословно – предварителната подготовка на храна ще ви спаси от ежедневни нездравословни изкушения

Ето няколко полезни съвета как да се превърнете в специалист в подготовката на седмичното меню:

Не се опитвайте да приготвите всичко наведнъж!

Първото и най-важно правило, когато започвате, е да не се опитвате да приготвите менюто за цялата седмица наведнъж. Преди да сте свикнали да го правите, това може да ви натежи и да ви откаже още в началото. Не бързайте. В първата седмица пригответе само няколко ястия предварително, а с времето увеличете броя им.

Подгответе си списък за пазаруване

Ако спазвате някоя от нашите програми, само изберете рецептите, които ще приготвяте през седмицата и необходимия брой порции. Научете повече >>. След селекцията на всички рецепти, автоматично ще имате своя седмичен списък за пазаруване – най-важната част от подготовката вече е готова. Препоръчваме ви да се възползвате от възможността за онлайн пазаруване. Това определено ще ви спести още време, а и ще ви предпази от импулсивни покупки. Ако живеете в София, можете да се възползвате от нашата опция за покупка на всички продукти от седмичния ви режим с един клик. Научете повече >>

Изберете какви рецепти ще ви е най-полезно да приготвите предварително

Това е важно! Ако времето не ви стига и нямате сили да приготвите много храна, подредете ястията по приоритет. Ако вече имате хранителен режим, поръчан чрез Топ Форма, изготвен специално за Вас от наш специалист, разгледайте го и преценете кои от ястията можете да приготвите предварително. Ако всяка сутрин бързате и все нямате време за закуска, може би е най-добре да се съсредоточите върху нея. Ако вечерята ви стресира и никога не ви остава време, пригответе няколко ястия или само нарежете необходимите продукти и ги съхранявайте във фризер или хладилник. Важно е да изберете това, което ще ви улесни и ще ви помогне да се храните по-здравословно.

Гответе, съхранявайте и размразявайте правилно

Безопасното приготвяне на храна е изключително важно. Приготвянето, затоплянето и замразяването на храната на подходящата температура са важни условия за безопасно приготвяне на храната. Ето някои основни правила, които трябва да спазвате:
  • Замразявайте храната бързо: винаги замразявайте веднага след подготовка пресните продукти
  • Проверявайте срока на годност: винаги проверявайте и пишете срока на годност на продуктите, които поставяте във фризера. Повече за сроковете за съхранение на храните можете да видите в статията ни срок на годност>>
  • Затопляйте храната само веднъж: колкото повече изстива и се претопля една храна, толкова по-голям е риска за влошаване на качеството и.

Усилията, които полагате ще ви се отплатят – бъдете търпеливи

Както и при свалянето на килограми, така и при подготовката на едноседмичното меню, е много важно да бъдете постоянни и търпеливи, за да усетите ползите, да видите резултати и да превърнете полезните практики в навик. Запомнете, че 3-4 седмици са напълно достатъчни, за да си изградите нов навик. Ако успеете да преминете през началната фаза на приготвянето на храна за седмица напред (обикновено първата седмица), след това ще е много по-лесно за вас. Не се отказвайте при първата спънка. Ако нещата не се развиват точно както вие сте очаквали, бъдете гъвкави и адаптивни. Променете подхода и опитайте отново. Все пак усилията които полагате, ще се отплатят щедро. Ще разполагате с повече време и няма да хабите енергия всеки ден да пазарувате и готвите. Здравословното хранене ще стане част от живота ви!

Подготовка на зеленчуците

Някои зеленчуци издържат по-дълго от други. По-твърдите зеленчуци като моркови, броколи, карфиол могат да издържат цяла седмица. Важно е, преди да приберете зеленчуците в хладилника, да се уверите, че са напълно сухи. Достаъчно е да поставите измитите зеленчуци върху кухненска хартия или чиста кърпа. Допълнителната влажност може да предизвика по-бързо разваляне.

Тиквички

Настържете тиквичките и ги оставете за около половин час, за да си пуснат водата. След това ги изцедеде и ги пакетирайте в торбички, като се съобразите с грамажите от режима си. Подредете готовите порции във фризера. Така замразените тиквички могат да се съхраняват до шест месеца.

Можете да ги използвате за разнообразни ястия като спагети с тиквички и спанак; червена леща с тиквички; или баница с тиквички.

Ако все още нямате индивидуален хранителен режим, можете да го поръчате от тук.

Откъс
Да подготвим седмичното меню за ден
Заглавие
Да подготвим седмичното меню за ден
Описание
Приготвянето на храна предварително, е един от най-сигурните начини да се храните здравословно, без да попадате в „извънредни ситуации“. Много по-лесно е да спазвате балансиран режим и да контролирате количеството храна, ако отделите време, за да подготвите менюто за предстоящата седмица. Не твърдим, че задачата е лесна за изпълнение, но едно е сигурно – с времето ще ставате все по-добри в това!
Автор
Издател
Топ Форма