Да подготвим седмичното меню за ден

Да подготвим седмичното меню за ден

Приготвянето на храна предварително, е един от най-сигурните начини да се храните здравословно, без да попадате в „извънредни ситуации“. Много по-лесно е да спазвате балансиран режим и да контролирате количеството храна, ако отделите време, за да подготвите менюто за предстоящата седмица. Не твърдим, че задачата е лесна за изпълнение, но едно е сигурно – с времето ще ставате все по-добри в това! Освен това, предварителната подготовка и планиране са перфектен начин да се сбогувате с вечния въпрос: “Какво да приготвя за вечеря?”.

Защо да подготвя предвартелно храната си?

  • спестявате средства– спестявате от хранене навън и не изхвърляте излишни продукти
  • спестявате време– предварителната подготовка на храната ви спестява много от времето за готвене през седмицата
  • намалява стреса едно нещо по-малко, за което да се притеснявате през седмицата
  • храните се по-здравословно – предварителната подготовка на храна ще ви спаси от ежедневни нездравословни изкушения

Ето няколко полезни съвета как да се превърнете в специалист в подготовката на седмичното меню:

Не се опитвайте да приготвите всичко наведнъж!

Първото и най-важно правило, когато започвате, е да не се опитвате да приготвите менюто за цялата седмица наведнъж. Преди да сте свикнали да го правите, това може да ви натежи и да ви откаже още в началото. Не бързайте. В първата седмица пригответе само няколко ястия предварително, а с времето увеличете броя им.

Подгответе си списък за пазаруване

Ако спазвате някоя от нашите програми, само изберете рецептите, които ще приготвяте през седмицата и необходимия брой порции. Научете повече >>. След селекцията на всички рецепти, автоматично ще имате своя седмичен списък за пазаруване – най-важната част от подготовката вече е готова. Препоръчваме ви да се възползвате от възможността за онлайн пазаруване. Това определено ще ви спести още време, а и ще ви предпази от импулсивни покупки. Ако живеете в София, можете да се възползвате от нашата опция за покупка на всички продукти от седмичния ви режим с един клик. Научете повече >>

Изберете какви рецепти ще ви е най-полезно да приготвите предварително

Това е важно! Ако времето не ви стига и нямате сили да приготвите много храна, подредете ястията по приоритет. Ако вече имате хранителен режим, поръчан чрез Топ Форма, изготвен специално за Вас от наш специалист, разгледайте го и преценете кои от ястията можете да приготвите предварително. Ако всяка сутрин бързате и все нямате време за закуска, може би е най-добре да се съсредоточите върху нея. Ако вечерята ви стресира и никога не ви остава време, пригответе няколко ястия или само нарежете необходимите продукти и ги съхранявайте във фризер или хладилник. Важно е да изберете това, което ще ви улесни и ще ви помогне да се храните по-здравословно.

Гответе, съхранявайте и размразявайте правилно

Безопасното приготвяне на храна е изключително важно. Приготвянето, затоплянето и замразяването на храната на подходящата температура са важни условия за безопасно приготвяне на храната. Ето някои основни правила, които трябва да спазвате:
  • Замразявайте храната бързо: винаги замразявайте веднага след подготовка пресните продукти
  • Проверявайте срока на годност: винаги проверявайте и пишете срока на годност на продуктите, които поставяте във фризера. Повече за сроковете за съхранение на храните можете да видите в статията ни срок на годност>>
  • Затопляйте храната само веднъж: колкото повече изстива и се претопля една храна, толкова по-голям е риска за натравяне.

Усилията, които полагате ще ви се отплатят – бъдете търпеливи

Както и при свалянето на килограми, така и при подготовката на едноседмичното меню, е много важно да бъдете постоянни и търпеливи, за да усетите ползите, да видите резултати и да превърнете полезните практики в навик. Запомнете, че 3-4 седмици са напълно достатъчни, за да си изградите нов навик. Ако успеете да преминете през началната фаза на приготвянето на храна за седмица напред (обикновено първата седмица), след това ще е много по-лесно за вас. Не се отказвайте при първата спънка. Ако нещата не се развиват точно както вие сте очаквали, бъдете гъвкави и адаптивни. Променете подхода и опитайте отново. Все пак усилията които полагате, ще се отплатят щедро. Ще разполагате с повече време и няма да хабите енергия всеки ден да пазарувате и готвите. Здравословното хранене ще стане част от живота ви!

Подготовка на зеленчуците

Някои зеленчуци издържат по-дълго от други. По-твърдите зеленчуци като моркови, броколи, карфиол могат да издържат цяла седмица. Важно е, преди да приберете зеленчуците в хладилника, да се уверите, че са напълно сухи. Допълнителната влажност може да предизвика по-бързото разваляне.

Тиквички

Настържете тиквичките и ги оставете за около половин час, за да си пуснат водата. След това ги изцедеде и ги пакетирайте в торбички, като се съобразите с грамажите от режима си. Подредете готовите порции във фризера. Така замразените тиквички могат да се съхраняват до шест месеца.

Можете да ги използвате за разнообразни ястия като спагети с тиквички и спанак; червена леща с тиквички; или баница с тиквички.

Зелен фасул
Изберете млад зелен фасул с дребни зърнa. Измийте го, отстранете връхчетата, нарежете го на парченца по 3 см и го бланширайте за около З минути. Можете да съхранявате 9 месеца във фризер.
Използвайте го да си приготвяте вкусни ястия, като го сготвите директно, след като го извадите от фризера.

Не забравяйте, времето за готвене на замразените зеленчуци е с една трета по-малко, отколкото на свежите. Разполагайки със замразени зеленчуци, едновременно пестите време и се храните здравословно!

Ако все още нямате индивидуален хранителен режим, можете да го поръчате от тук.

Беше ли полезно? Оценете ни!

0 / 5