Здравословно зареден хладилник

Дори и когато знаем какво трябва да ядем, за да сме здрави и в топ форма, често се затрудняваме да се придържаме към правилния за нас режим. Трудностите най-често са причинени от липсата на организационни умения и дисциплина.

Много добър начин да организираме храненето си, е в хладилника винаги да имаме подходящи за един здравословен режим продукти. Ако отделим малко време, за да заредим хладилника си с правилните храни, здравословното хранене и отслабване, ще ни се стори много по-лесно. Особено ако включим следните продукти:

Сварени пълнозърнести храни

Пълнозърнестите храни имат нужда от малко повече време за приготвяне и е препоръчително да сготвите двойна или тройна порция наведнъж. По този начин ще можете да съхраните останалата част в хладилника за около 6-7 дни. Така ще разполагате със здравословно допълнение към всяка салата или с основна съставка за богата на фибри вечеря или обяд.

Когато в своя индивидуален хранителен режим имате пълнозърнест ориз, киноа, елда или друга зърнена храна, която обичате, не пропускайте да си приготвите тройна доза!

Запечени зеленчуци

Печените зеленчуци, особено броколите и карфиола, придобиват богат и неустоим вкус. Леката карамелизация, която настъпва при печене, придава на зеленчуците сладък вкус и ги превръща в чудесно самостоятелно ястие. Те са и елегантно допълнение към салата или основно ястие от месо.

Отделете си малко време през почивните дни, за да изпечете зеленчуците, които обичате и след това можете да ги съхранявате в хладилник до 5 дни. По този начин всеки път, когато имате „зеленчуци по избор” в режима си, приготвянето им няма да ви отнема никакво време.

Твърдо сварени яйца

Свикнали сме да зареждаме хладилника с твърдо сварени яйца само по Великден. Но това е практика, която би улеснила храненето ни и би трябвало да прилагаме по-често. Яйцата са чудесна богата на белтъчини закуска, както и полезно допълнение към салати.

Ако сте на режим, вижте броя на яйцата, които имате за една седмица и ако предпочитате да ги консумирате сварени, пригответе ги наведнъж и ги съхранявайте в хладилника.

Кисело мляко

Киселото мляко е многофункционална храна, която определено заслужава място във вашия хладилник. Подходящо е както за сутрешна, така и за следобедна закуска и е здравословен заместител на сметаната, която ползвате за супи или други ястия. Избирайте кисело мляко с 2-3% масленост и избягвайте подсладените плодови кисели млека.

Здравословни безалкохолни напитки

Тук се включват домашно приготвените студен чай и овкусена вода. Можете да превърнете всеки чай в здравословна студена напитка. За един литър студен чай е необходимо да запарите шест стандартни пакетчета чай в 500 мл вода. След това добавете още 500 мл топла вода, извадете чая и оставете да изстине, след което можете да го съхранявате в хладилника и никога повече да не посягате към газираните безалкохолни, пълни със захар.

Предварително измити салати

Запитайте се дали бихте си направили салата след работа, ако трябва  първо да я почистите и измиете. Mного по-вероятно е да посегнете към салататие в хладилника, ако те са предварително измити и подготвени за накъсване.

Нарязани зеленчуци

Да заредите хладилника си плодове и зеленчуци е едно, но ако те изискват миене, белене и нарязване, едва ли ще са първото нещо, към което ще посегнете за бърза закуска или емоционално похапване. Отделете си няколко минути да ги подготвите, веднага след като се приберете от супермаркета. Всеки следващ ден ще сте благодарни на себе си, че сте го направили. Подходящи за съхранение измити, обелени и нарязани са морковите, репичките, ряпата, цвеклото и др.

Ако в момента спазвате режим, изготвен от Ипократис, използвайте тези съвети, за да подготвяте по-лесно храната си за седмицата.

Ако все още нямате индивидуален хранителен режим, можете да го поръчате от тук.

Откъс
Здравословно зареден хладилник
Заглавие
Здравословно зареден хладилник
Описание
Дори и когато знаем какво трябва да ядем, за да сме здрави и в топ форма, често се затрудняваме да се придържаме към правилния за нас режим. Трудностите най-често са причинени от липсата на организационни умения и дисциплина.
Автор
Издател
Топ Форма